Hoe bereik je dat medewerkers weer bevlogen worden

 

Als gast in uw organisatie kan ik snel vertrouwen opbouwen. Ik zorg dat medewerkers in een of meer gesprekken weer leren hoe ze het beste uit zichzelf kunnen halen. Dit doe ik door met oprechte aandacht en respect te luisteren en onderbouwde vragen te stellen. Zo herontdekken ze hun mogelijkheden, maar ook hun grenzen. Er moet ruimte zijn voor het bespreken van onzekerheden en spanningen. Gevoelens hierover moeten de kans krijgen om geuit en verwerkt te worden. Dan kan er weer verbinding gemaakt worden met de eigen daadkracht. Zo kunnen perspectieven ontwikkeld worden en kan het contact met bekende en onbekende mogelijkheden in henzelf weer hersteld worden. De medewerkers kunnen weer functioneren zoals zij dat graag willen.

 

Mijn vakmanschap kenmerkt zich doordat:

 

  • ik snel weet waar de schoen wringt;
  • ik enthousiasmerend en betrokken ben en goed kan luisteren;
  • ik helder kan analyseren en ik snel tot de kern kom;
  • ik een visionair ben; vernieuwend, bedachtzaam en kritisch.

 

Een en ander is vanzelfsprekend op basis van vertrouwelijkheid.

Als uw werknemers goed in hun vel zitten, plukt u daar de vruchten van.